March 29, 2024

Ολική Έκλειψη Καρδιάς! Ένα Ταξίδι στη Δεκαετία του΄80!

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ- ΟΛΙΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΚΑΡΔΙΑΣ- ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Μάρτης του 2021 εποχή πανδημίας του COVID-19, τρελές ημέρες εγκλεισμού και αναμονής για το πότε θα είναι δυνατόν να κινηθούμε επιτέλους ελεύθερα και χωρίς φόβο, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της πανέμορφης χώρας μας!

Κάπως έτσι πλέον, έχει γίνει συνήθεια να ξεκινάω το πρόλογο μου στα όσα θα επακολουθήσουν. ΄΄Τα πολλά λόγια όμως είναι φτώχια΄΄, όπως λέει και ο σοφός λαός, έτσι θα μπω κατευθείαν στο θέμα για να εκφράσω για μία ακόμη φορά την ευγνωμοσύνη μου, στους χάρτινους φίλους μας, στα βιβλία, στους συγγραφείς και στους εκδοτικούς οίκους, όπου αυτήν τη τρελή εποχή διαβάζοντας ένα βιβλίο  συμβάλουν αρκετά στην εκτόνωση μας!

Πριν λίγες ημέρες λοιπόν διάβασα την ΄΄Ολική Έκλειψη Καρδιάς΄΄μια αρκετά θα έλεγα,ενδιαφέρουσα Κοινωνική Περιπέτεια που έγραψε η Μαρία Παναγοπούλου και που κυκλοφόρησε Φλεβάρη από τις εκδόσεις Ψυχογιός !

Η γραφή της Μαρίας Παναγοπούλου στιβαρή με αληθινά ζωντανούς διαλόγους των πρωταγωνιστών και των άλλων συμμετεχόντων στη πλοκή της ιστορίας!

Οι εικόνες που μας παρουσιάζονται από τις σελίδες του βιβλίου διαδέχονται η μία την άλλη αρμονικά, βάζοντας σε στη σκέψη τον αναγνώστη, του γιατί όχι, αυτή η περιπέτεια με τον τίτλο ΄΄Ολική έκλειψη Καρδιάς΄΄, ότι  θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει τηλεταινία ή ακόμη και ένα σήριαλ μιας σαιζόν!

Θα πω ακόμη ότι το βιβλίο αυτό, πραγματικά με ξερουτίνιασε και σίγουρα αυτές τις ημέρες, το να ξεφύγουμε έστω και για λίγο από τα όσα ζούμε, μας είναι κάτι που το χρειαζόμαστε, που το έχουμε ανάγκη!

Εκείνο που πραγματικά με εντυπωσίασε διαβάζοντας αυτό το βιβλίο, ήτανε που μέσα από τις σελίδες του ταξίδεψα στο Πειραιά και πέριξ αυτού, ακολουθώντας τη πορεία που με οδηγούσε στη glamour και όχι μόνο, δεκαετία του΄80!

Περπάτησα για μια ακόμη φορά στους δρόμους και τα στέκια του Πειραιά,έζησα   από κοντά τον ερχομό του Ντέταρι, διαφώνησα με τους φίλους του Ολυμπιακού, συνάντησα τα ξαδέρφια μου στη Δραπετσώνα, έκανα συγκρουόμενα στο Ροντέο στο Καλαμάκι και φυσικά θυμήθηκα Το Μεγαλειώδες, Το Ελληνικό WoodstockTo Πάρτυ στη Βουλιαγμένη, τι εικόνες, τι ζωή!

ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

Έχοντας λοιπόν όλες αυτές τις εικόνες της δεκαετίας του ΄80 στο μυαλό μου, μια μέρα του Μάρτη και με οδηγό το διαδίκτυο, συνάντησα τη Μαρία Παναγοπούλου δημιουργό του βιβλίου ΄΄Ολική έκλειψη καρδιάς΄΄!

Athenscalling.gr: Καταρχήν θα ήθελα να σε καλωσορίσω στο Athenscalling.gr και  πραγματικά να σου εκφράσω τις ευχαριστίες μου, για το ταξίδι που μου χάρισε η ΄΄Ολική έκλειψη καρδιάς΄΄, ήτανε ένα βάλσαμο για τις ημέρες που ζούμε και στα αλήθεια θα πω ότι μου θύμησες…και τι δεν μου θύμησες!

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ:  Πόσο όμορφο καλωσόρισμα! Ευχαριστώ πολύ! Αυτός ακριβώς ήταν ο στόχος μου γράφοντας την «Ολική έκλειψη καρδιάς». Να «φυλάξω» τις μνήμες της δεκαετίας του ΄80 και να δημιουργήσω ένα βιβλίο το οποίο θα λειτουργεί σαν χρονομηχανή που θα ταξιδεύει τον αναγνώστη πίσω σε αυτές. Ακούγοντας πως τα κατάφερα, νιώθω χαρά και συγκίνηση.

Athenscalling.gr: Πως ξεκίνησε η ιδέα του θέματος, στο βιβλίο σου και πόσο χρόνο σου πήρε η ολοκλήρωση του?

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ:  Η αληθινή ιστορία, πάνω στην οποία βασίστηκε το βιβλίο, διαδραματίστηκε τη δεκαετία του ΄80 με ήρωα έναν άνθρωπο με τον οποίο μεγαλώσαμε μαζί στον Πειραιά. Η έμπνευση για να την κάνω μυθιστόρημα μού ήρθε το 2000, όταν σε ένα οικογενειακό ταξίδι στο Λονδίνο πήγαμε να παρακολουθήσουμε το μιούζικαλ FAME. Φανατική θαυμάστριά του τη δεκαετία του ΄80 εγώ, ακούγοντας τα τραγούδια αισθάνθηκα μια έντονη νοσταλγία για όλα εκείνα που έμοιαζαν ήδη πολύ μακρινά καθώς τεχνολογία άλλαζε με ιλιγγιώδεις ρυθμούς τη ζωή μας. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα ξεκίνησα να γράφω την «Ολική έκλειψη καρδιάς» αποτυπώνοντας στο χαρτί συναισθήματα, συνήθειες, νοοτροπίες και γεγονότα της εποχής. Η συγγραφή του βιβλίου κράτησε δύο χρόνια, γιατί γράφω πολύ αργά και μόνο όταν έχω την επιθυμία να το κάνω.

Athenscalling.gr: ΄΄Η δεκαετία του ΄80 είναι τα νιάτα μου. Τα πιο ανέμελα χρόνια της ζωής μου΄΄! Αυτό αναφέρεις στο εισαγωγικό σου σημείωμα και εδώ θα σου πω ότι το ίδιο σκέπτομαι και εγώ για τη δεκαετία του ΄60, τα δικά μου καλύτερα και ανέμελα χρόνια και πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί να γυρνάμε στο παρελθόν να αναπολούμε αυτά που ζήσαμε, τελικά πόσο καταπιεστικό είναι το σήμερα για όλους εμάς?

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Δε μου αρέσει να παρελθοντολογώ, ούτε ταυτίζομαι με τη λογική του «παλιά όλα ήταν καλύτερα». Όταν όμως το σήμερα σε απογοητεύει και σε πληγώνει, αναπόφευκτά αναζητάς καταφύγιο στο χθες και κάνεις τις συγκρίσεις. Ειδικά η δεκαετία του ΄80, θεωρώ πως ήταν παρεξηγημένη και χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια για να «δικαιωθεί» και να φτάσουμε όλοι, μεταξύ σοβαρού κι αστείου, να νοσταλγούμε όσα πέρασαν ανεπιστρεπτί.

Athenscalling.gr: Δεκαετία του ΄80 και σε παρακαλώ να επιβιβασθείς στη μηχανή του χρόνου και να θυμηθείς τη πιο γλυκιά σου ανάμνηση, που αυτή ακριβώς τη στιγμή έρχεται στο μυαλό σου.

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Απόκριες. Το πατρικό μου σπίτι είναι στολισμένο με σερπαντίνες και η πόρτα του είναι ορθάνοιχτη για να δεχτεί συμμαθητές, φίλους και γείτονες που έτσι, χωρίς πρόσκληση, έρχονται να πάρουν μέρος στο καθιερωμένο, ετήσιο αποκριάτικο πάρτι. Η μητέρα μου ξεφουρνίζει διαρκώς πιτσάκια (μία από τις σπεσιαλιτέ της), ο κόσμος στριμώχνεται και οι καρέκλες δεν επαρκούν αλλά ποιος τις χρειάζεται; Μια αγκαλιά όλοι, χορεύουμε και τραγουδάμε ξέφρενα το Eye of the tiger.

Athenscalling.gr: Επανερχόμενος στο βιβλίο σου, θα παρατηρήσω και κάτι για όλες αυτές τις παραπομπές που υπάρχουν στο κάτω άκρο των σελίδων, αλήθεια γιατί χρησιμοποίησες τόσες παραπομπές? Ξέρεις, μπορεί να παρέχουν αρκετές ενδιαφέρουσες πληροφορίες αλλά μας ξεστρατίζουν από την πλοκή της ιστορίας. Δηλαδή εκεί που διαβάζεις και ζεις αυτά που περιγράφεις, μαζί με τους ήρωες της ιστορίας, εμφανίζεται και  το σημείωμα της παραπομπής!

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ:  :   Ήταν κοινή απόφαση δική μου και του εξαιρετικού επιμελητή του βιβλίου, Γιώργου Γιαννούση, να μπουν οι παραπομπές στο τέλος της κάθε σελίδας και όχι να καταφύγουμε στην πιο εύκολη λύση των παραπομπών στο τέλος του βιβλίου. Τις θεώρησα απαραίτητες γιατί όποιος γεννήθηκε από τα τέλη του ΄80 και μετά, ίσως δεν ξέρει τι ήταν τα ουφάδικα, οι χαίτες-λασπωτήρες, η Παταπούφα, οι κερματοδέκτες, το πάρτι στη Βουλιαγμένη, το σκάνδαλο Κοσκωτά, ο Λάγιος Ντέταρι, το «ταψί» του Ροντέο, το «νεύμα» του Ανδρέα Παπανδρέου και τόσα άλλα που αποτελούν κομμάτι της ιστορίας μου.

Athenscalling.gr: Στο βιβλίο σου εσύ αναφέρεις αρκετά ονόματα από τη Διεθνή Μουσική Σκηνή, από την Bonnie Tyler, την Samantha Fox, τους Duran Duran, τους Rolling Stones, Τα Παιδιά από τη Πάτρα, έως τους Metallica, όλα τα έχει ο μπαξές. Εσύ τι ακούς, ποιες είναι οι μουσικές σου προτιμήσεις και ποιο ήταν το πρώτο album, που αγόρασες?

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Tο πρώτο άλμπουμ που αγόρασα και φυσικά το έχω ακόμη, ήταν το «1980 Greatest Disco Hits». Τη δεκαετία του ΄80 άκουγα όλα αυτά που αναφέρονται στο βιβλίο μου και πολλά ακόμη που ήταν αδύνατο να χωρέσουν. Από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 και μετά όμως, οι προτιμήσεις μου άλλαξαν και ακούω ελληνική μουσική. Γιώργος Νταλάρας, Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και Αντώνης Ρέμος παίζουν μονίμως στο cd player του αυτοκινήτου.

Athenscalling.gr: Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου σου αναφέρεις στον επίλογο, του σημειώματός… ΄΄Τα φιλαράκια την έβρισκαν να τα λένε από κοντά. Οι ερωτευμένοι επικοινωνούσαν με τραγούδια, αφιερωμένα εξαιρετικά και οι άνθρωποι, βασικά, κοιτάζονταν στα μάτια΄΄… Αλήθεια σήμερα Μαρία τι γίνεται πάνε όλα αυτά, χάθηκαν? Ποιόν δρόμο τελικά τραβάμε?

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Η επικοινωνία αυτής της μορφής αποτελεί είδος προς αφανισμό. Νομίζω πως είναι το αντίτιμο που πληρώσαμε για να απολαμβάνουμε τα αμέτρητα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας. Η πανδημία και ο αναγκαστικός εγκλεισμός ίσως να μας κάνει να αποζητήσουμε την ανθρώπινη επαφή , όταν θα λήξει ο εφιάλτης που ζούμε, αλλά αυτό θα είναι προσωρινό.

Athenscalling.gr: Διαβάζοντας το βιβλίο σου, διαπίστωσα μια στιβαρή γραφή και διαλόγους πέρα για πέρα αληθινούς και χωρίς υπερβολές! Εικόνες,πολλές εικόνες  περνούν μπροστά από τον αναγνώστη,σε τέτοιο σημείο που σε βάζουν στη σκέψη να πεις, ότι και γιατί όχι, το βιβλίο ΄΄Ολική έκλειψη καρδιάς΄΄ θα μπορούσε να μεταφερθεί στη μικρή οθόνη σαν τηλεταινία ή και ακόμη ένα σήριαλ μιας σαιζόν! Τι λές για αυτό?

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Ευχαριστώ πολύ για την άποψη σου σχετικά με τη γραφή μου! Επειδή είμαι καινούργια στον χώρο του βιβλίου, η μεταφορά ενός έργου μου στην τηλεόραση είναι δίκοπο μαχαίρι. Σίγουρα θα με βοηθούσε, λόγω της μεγάλης δημοσιότητας που θα έπαιρνε το όνομά μου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Από την άλλη πλευρά όμως, έχουμε δει βιβλία να κατακρεουργούνται όταν γίνονται σενάρια και να φτάνουν να μη θυμίζουν σε τίποτα την αρχική μορφή τους. Για τον λόγο αυτό, θα προτιμούσα να οικοδομήσω πρώτα μια γερή σχέση με τους αναγνώστες, να δώσω επαρκή δείγματα γραφής και μετά να επιδιώξω κάτι τέτοιο.

Athenscalling.gr: Για να πάμε ώρα σε κάτι άλλο, επαγγελματική δραστηριότητα και αν δεν κάνω λάθος ξεκίνησες από το ραδιόφωνο, μετά τηλεόραση και σήμερα εκτός της συγγραφής βιβλίων … τι?

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Πράγματι ξεκίνησα το 1989 από το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, έκανα μια μεγάλη παύση όταν γεννήθηκε ο γιος μου και επανήλθα στην τηλεόραση του STAR, αλλά και στον χώρο των δημοσίων σχέσεων και της επικοινωνίας. Η συγγραφή βιβλίων για προσωπική εκτόνωση υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια στη ζωή μου αλλά μόλις το 2017 τόλμησα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου και να τα μοιραστώ με τους αναγνώστες. Πριν από λίγο καιρό πήρα την απόφαση να επιστρέψω και στα έδρανα του Παντείου Πανεπιστημίου, έστω και εξ αποστάσεως, παρακολουθώντας το πρόγραμμα «Εφαρμοσμένη Εγκληματολογία: Στο μυαλό ενός δράστη» και είμαι απερίγραπτα ενθουσιασμένη γι αυτό.

Athenscalling.gr: Αφήνοντας τη μαγεία του ραδιοφώνου, που σίγουρα εσύ την γνωρίζεις, θα σε ρωτήσω για κάτι άλλο που και αυτό το γνωρίζεις καλά και που προσωπικά δεν το θεωρώ μαγικό, διότι μας παρέχει εικόνα και αυτό εμποδίζει τη φαντασία, μιλώ λοιπόν για την τηλεόραση. Εσύ πως βλέπεις, τα τηλεοπτικά προγράμματα σήμερα! Καλύπτουν τις προτιμήσεις του τηλεοπτικού κοινού και μιλώ για όλο το φάσμα ενός τηλεοπτικού προγράμματος, παρέχουν κάποια ποιότητα, ή με γνώμονα την εμπορικότητα προβάλουν μόνο, αυτό που πουλάει?

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση. Τα ιδιωτικά κανάλια δε δημιουργήθηκαν με σκοπό την προάσπιση του πολιτισμού, είναι εμπορικές επιχειρήσεις και στοχεύουν στην εξουσία και το κέρδος. Το βέβαιο είναι πως υπάρχουν αρκετές τηλεοπτικές εκπομπές που σέβονται τον τηλεθεατή και κάνουν προσπάθεια να του παρέχουν μια ποιοτική ενημέρωση ή ψυχαγωγία. Για να συνεχίσουν ωστόσο να υπάρχουν θα πρέπει και ο τηλεθεατής να τις στηρίζει και να τις προτιμάει.

Athenscalling.gr: Έτσι λίγο πριν το τέλος της συζήτησης μας και σίγουρα εντελώς διακριτικά, χωρίς καμιά διάθεση της κλειδαρότρυπας, θα ήθελα να ρωτήσω ποιο ρόλο παίζουν στη ζωή σου, τα δύο αρσενικά πρόσωπα της οικογενείας σου, ο γιός    και ο σύζυγος!

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Οι δύο άντρες της ζωής μου είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές της. Είμαστε μια οικογένεια που στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, καμαρώνουμε για τις επιτυχίες, είμαστε βράχοι στις δυσκολίες και προχωράμε πάντα ενωμένοι σαν γροθιά. Δεν είναι εύκολο, απαιτεί συνεχή προσπάθεια από όλες τις πλευρές, αλλά αξίζει όσο τίποτε άλλο στον κόσμο.

Athenscalling.gr: Μαρία Παναγοπούλου να είσαι καλά, με τις ευχές μου για καλοτάξιδη την ΄΄Ολική έκλειψη καρδιάς΄΄!

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ: Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές αλλά κυρίως ευχαριστώ πολύ για την εξαιρετικά προετοιμασμένη συνέντευξη. Ειλικρινά την απόλαυσα και θα ήθελα πολύ όταν θα μας το επιτρέψουν οι συνθήκες να «τα πούμε» από κοντά.

Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ

Αυτή τη συνάντηση που είχα με τη Μαρία Παναγοπούλου, έστω και δια μέσου διαδικτύου, τη χάρηκα! Οι αναμνήσεις μιας δεκαετίας και στη περίπτωση μας αυτή, της δεκαετίας του ΄80, τουλάχιστον για την Ελλάδα δεν ξεχνιέται!

Σηκώθηκα από το γραφείο μου και κατευθύνθηκα στο βάθος του δωματίου, εκεί προς την τετραώροφη βιβλιοθήκη με τα βινύλια και το πικάπ, τέταρτο ράφι και στη 2η σειρά, το album της Bonnie Tyler ΄΄Easter Than The Speed Of Night΄΄, πήρα το 33αρι βινύλιο στα χέρια μου και το τοποθέτησα στο πλατό του MK2 Technics!

Τοποθέτησα τη βελόνα του βραχίονα στο 4ο τραγούδι της 1ης πλευράς, από τα ηχεία, ακούστηκε η φωνή της Bonnie… ήταν το ΄΄Total Eclipse of the Heart΄΄ αφιερωμένο εξαιρετικά για όλους εσάς!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back