March 1, 2024

Αφιέρωμα στο Sega Game Gear

Το Game Gear είναι φορητή κονσόλα παιχνιδιών 8-bit που κυκλοφόρησε από τη Sega στις 6 Οκτωβρίου του 1990 στην Ιαπωνία, το 1991 στη βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, και το 1992 στην Αυστραλία. Αρχικά, το Game Gear ήταν αντίζηλος του Game Boy της Nintendo, του Atari Lynx και του TurboExpress της NEC. Το Game Gear μοιράζεται μεγάλος μέρος του hardware του με το Master System και μπορεί να παίξει και δικά του παιχνίδια, πράγμα που γίνεται δυνατό με τη χρήση αντάπτορα. Αποτελούμενο από πλήρως έγχρωμη οθόνη με φορμά landscape, η Sega έκανε το Game Gear τεχνολογικά ανώτερο από το Game Boy.

Το Game Gear κυκλοφόρησε βιαστικά στην αγορά, και η μοναδική του βιβλιοθήκη παιχνιδιών σε συνδυασμό με την τιμή του, του έδωσαν το προτέρημα απέναντι στα Atari Lynx και TurboExpress. Ωστόσο, λόγο προβλημάτων με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών, την έλλειψη γνήσιων τίτλων, και της μικρής υποστήριξης από την ίδια τη Sega, το Game Gear δεν μπόρεσε να ξεπεράσει το Game Boy, πουλώντας 10,62 εκατομμύρια μέχρι το Μάρτιο του 1996. Το Game Gear διαδέχθηκε το Genesis Nomad το 1995 και σταμάτησε την κυκλοφορία το 1997. Επανακυκλοφόρησε το 2000 ως σύστημα budget από τη Majesco, υπό την άδεια της Sega.

Για να βελτιώσει τη σχεδίαση του, η Sega κατασκεύασε το Game Gear με παρόμοιο σχεδιασμό με το χειριστήριο του Mega Drive – Genesis, με την ιδέα ότι οι καμπύλες και το μεγαλύτερο μήκος θα έκαναν το Game Gear πιο άνετο στο κράτημα σε σχέση με το Game Boy. Παρά τις ομοιότητες που είχε το Game Gear με το Master System, τα παιχνίδια του τελευταίου δεν μπορούσαν να παιχτούν απευθείας στο Game Gear και μπορούσαν να παιχτούν μόνο με τη χρήση ενός αξεσουάρ που ονομάζεται Master Gear.
Το Game Gear υποστήριζε 4096 χρώματα, σε σύγκριση με τα 64 χρώματα του Master Σύστημα.
Αν και το Game Gear σχεδιάστηκε για να είναι τεχνολογικά ανώτερο από το Game Boy, η σχεδίασή του είχε θέμα με τις μπαταρίες: ενώ το Game Boy μπορούσε να λειτουργήσει για περισσότερες από 30 ώρες με 4 μπαταρίες AA , το Game Gear απαιτούσε έξι μπαταρίες AA και μπορούσε να λειτουργήσει μόνο για τρεις έως πέντε ώρες.

Πριν την κυκλοφορία του Game Gear το 1990, η Sega είχε καταφέρει να κάνει μεγάλη εμπορική επιτυχία με την οικιακή της κονσόλας στα 16-bit, με το Sega MegaDrive/Genesis, διαφημίζοντάς το ως μια “πιο ώριμη” επιλογή για τους παίκτες. Σύμφωνα με αυτήν την προσέγγιση, η Sega τοποθέτησε το Game Gear ως μια επιλογή για μεγαλύτερους ηλικιακά παίχτες σε σύγκριση με αυτούς του Game Boy.

Πολλά αξεσουάρ δημιουργήθηκαν για το Game Gear. Ένα αξεσουάρ ήταν το TV Tuner μια τηλεόραση χειρός, επιτρέποντας την προβολή αναλογικών τηλεοπτικών σταθμών στην οθόνη του Game Gear. Ένα άλλο αξεσουάρ, ήταν το Super Wide Gear, το οποίο μεγεθύνει την οθόνη του Game Gear. Ο προσαρμογέας Car Gear που συνδέεται σε αυτοκίνητα στη θήκη για τον αναπτήρα για την τροφοδοσία του συστήματος. Τέλος ο αντάπτορας Master Gear που επιτρέπει στο Game Gear να παίζει παιχνίδια Master System.

Η υποστήριξη για το Game Gear της Sega πληγώθηκε από την κύρια εστίασή της Sega στα συστήματα οικιακής κονσόλας . Εκτός από την επιτυχία του MegaDrive/Genesis, η Sega υποστήριζε επίσης δύο περιφερειακά για το οικιακό της σύστημα της, το Sega CD και το 32X, καθώς και το επερχόμενο για εκείνη την εποχή σύστημα της στα 32 bit, το Sega Saturn. Αλλά και τη δημιουργία του φορητού Sega NoMad, στην ουσία ήταν ένα φορητό MegaDrive που έπαιζε το ίδιο φορματ παιχνιδιών.

Παρά το γεγονός ότι πούλησε 10,62 εκατομμύρια μονάδες μέχρι τον Μάρτιο του 1996 και πάνω από 300 τιτλους παιχνιδιων που κυκλοφόρησαν για το Game Gear, το Game Gear δεν μπόρεσε ποτέ να ανταποκριθεί στην επιτυχία του Game Boy, που πούλησε πάνω από δέκα φορές αυτόν τον αριθμό.
Αν και το σύστημα δεν υποστηριζόταν πλέον από τη Sega το 2000, η Majesco Entertainment κυκλοφόρησε μια έκδοση του Game Gear με τιμη μολις στα 30$ στις ΗΠΑ, και με τα παιχνίδια του να πωλούνται στα 15$.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back