April 26, 2024

AthensGaming: Street Fighter 2 Η ιστορία των video games!

31 χρόνια μετά η My Arcade φέρνει στο σπίτι σου ένα πιστό αντίγραφο arcade μηχανήματος σε μικρογραφία.

Ήταν το 1982 όταν όλα ξεκίνησαν, η Konami προσέλαβε τον Yoshiki Okamoto το στη θέση του κεντρικού δημιουργού  των παιχνιδιών της. Ο Okamoto δημιούργησε τα Time Pilot και Gyruss και αμέσως μετά ζήτησε αύξηση απολαβών, η απάντηση της Konami ήταν αναμενόμενη και τελικός απολύθηκε.
Η Capcom κινήθηκε άμεσα για την απόκτησή του, αναθέτοντάς του το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν, αφού πολύ σύντομα έκανε την εμφάνισή του το κορυφαίο παιχνίδι αερομαχιών το 1942, ένα από τα πιο γνωστά shooters της arcade εποχής, ωστόσο η Capcom ήθελε να κυκλοφορήσει ένα fighting game που θα έκανε τη διαφορά, όπου ο παίχτης θα έπαιζε ένας εναντίον ενός σε ένα είδος τουρνουά τύπου καράτε, αλώστε είμαστε στη δεκαετία του 80, το καράτε και οι πολεμικές τέχνες ήταν πολύ δημοφιλείς εκείνη την εποχή Ο Okamoto λοιπόν ανέθεσε τη δουλειά στον Takashi Nishiyama και τον Hiroshi Matsumoto, μαζί με τον 22χρονο αλλά πολλά υποσχόμενο γραφίστα Keiji Inafune.
 To concept της παραγωγής ήθελε τις μάχες να διεξάγονται ανάμεσα σε δύο αντιπάλους, με τον κάθε  μαχητή να έχει τη δική του ιστορία, τεχνική πολεμικών τεχνών και προσωπικότητα. Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε ο κεντρικός χαρακτήρας Ryu, ο οποίος συμμετέχει σε ένα τουρνουά πολεμικών τεχνών που θα λαμβάνει χώρα σε πέντε χώρες, αντιμετωπίζοντας δέκα διαφορετικούς αντιπάλους.
 Το όνομα του πρωταγωνιστή ήταν εμπνευσμένο από το όνομα του, αφού έτσι προφέρεται η πρώτη συλλαβή του ονόματος Takashi (Nishiyama). Οι παίκτες μπορούσαν να εκτελέσουν τρεις διαφορετικές επιθέσεις με γροθιές και κλοτσιές, ενώ ο συνδυασμός των εντολών καθιστούσε εφικτή την εκτέλεση τριών ειδικών κινήσεων όπως τα πλέον πασίγνωστα- Hadouken, Shoryuken και Tatsumaki Senpuukyaku. Ο δεύτερος παίκτης μπορούσε να συμμετάσχει, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του μεγαλύτερου αντιπάλου του Ryu, τον ξανθό Αμερικάνο Ken.
 Το Street Fighter κυκλοφόρησε το 1987 στα arcade cabinets της εποχής, ενώ η μετάβασή του στα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας έγινε στα οικιακά συστήματα όπως τα Commodore 64, ZX Spectrum, Amstrad CPC, αλλά και MS-DOS, Atari ST και Amiga. Η αλήθεια είναι πως δε γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία σε καμία πλατφόρμα, ωστόσο το Street Fighter ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του αφού κατάφερε και εισήγαγε ορισμένους από τους θεμελιώδεις μηχανισμούς gameplay για τα fighting games, όπως τα six-button controls και το σύστημα ειδικών εντολών για την επίτευξη ειδικών κινήσεων.
Λίγο αργότερα ο Nishiyama μαζί με τη πλειοψηφία της ομάδας του Street Fighter έφυγαν από την Capcom και προσελήφθη από την SNK, όπου και συνέχισαν να δημιουργούν μερικά από τα γνωστότερα fighting games όπως το Fatal Fury! Χαρακτηρίστηκε ως κλώνος του Street Fighter, παρόλα αυτά συνέχισε τη δική του σειρά γνωρίζοντας επιτυχία μέχρι και σήμερα!
Πίσω στη capcom to 1989 έγινε προσπάθεια για το sequel του STREET FIGHTER. Για την ακρίβεια, οι δημιουργοί του ήθελαν να ξεκινήσουν ένα καινούριο franchise, αφού ο τίτλος ήταν ένα side-scrolling beat ’em up και όχι ένα fighting game. Αντιθέτως το τμήμα πωλήσεων της Capcom, επέμενε στην κυκλοφορία ενός καινούριου Street Fighter και έτσι απέκτησε το αρχικό του όνομα STREET FIGHTER 89!
Όταν το Street Fighter ’89 έκανε την εμφάνισή του στα arcade μηχανήματα οι αντιδράσεις ήταν έντονες μιας και το νέο παιχνίδι δεν θύμιζε σε τίποτα τις μάχες ένας εναντίον ενός! Έτσι θα μετονομαστεί στο γνωστό μέχρι και σήμερα Final Fight. Αυτή ήταν η ιστορία του Final Fight και του Fatal Fury.
 Έτσι λοιπόν το Street Fighter εξακολουθούσε να μην έχει κάποιο sequel. H Capcom λοιπόν, το ανέθεσε εκ νέου στην ομάδα του Final Fight και τους ζήτησε τη δημιουργία του Stree Fighter 2!!
Με τον Okamoto λοιπόν για ακόμη μια φορά στο τιμόνι και τους Akria Nishitani και Akira Yasuda σαν βασικούς σχεδιαστές, το πραγματικό sequel του Street Fighter κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1991, με τον τίτλο Street Fighter II: The World Warrior.Το Street Fighter II είναι το πρώτο παιχνίδι μάχης one-on-one που δίνει στο παίκτη τη δυνατότητα επιλογής χαρακτήρων με διαφορετικές κινήσεις και μορφολογικών χαρακτηριστικών!
Κάθε χαρακτήρας έχει ένα μοναδικό στιλ μάχης!
 Το παιχνίδι αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία του gaming και είναι ίσως ο δημοφιλέστερος τίτλος που κυκλοφόρησε ever μετά το Pac-Man!
 Το όνομά του, οι πρωταγωνιστές του, ακόμα και οι κινήσεις του έμελλε να γίνουν ένα αναπόσπαστο μέρος όχι μόνο της gaming, αλλά και της σύγχρονης κουλτούρας, γενικότερα. Με τα χρόνια το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών έγινε πολυπληθές, αλλά κανένα δε κατάφερε να το ξεπεράσει!
Από την κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού του Street Fighter τον Αύγουστο του 1987, η σειρά είχε συνολικές πωλήσεις οικιακού λογισμικού 81 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι το 2021, ενώ οι πωλήσεις arcade cabinet έφτασε τις 500.000 μονάδες κάτι που μεταφράζετε σε 1 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από πωλήσεις βιντεοπαιχνιδιών arcade, Το Street Fighter είναι το δεύτερο μεγαλύτερο franchise της Capcom πίσω από το Resident Evi, και το τρίτο της με τις περισσότερες πωλήσεις πίσω από το Resident Evil και το Monster Hunter .

Το παιχνίδι με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της σειράς είναι το Street Fighter 2, με έσοδα που αγγίζουν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια! Πούλησε περισσότερα από 14 εκατομμύρια cartidfges για Super NES και Sega Mega Drive/Genesis.
Από το 2017, το Street Fighter II συγκαταλέγεται στις τρεις κορυφαίες Arcade Iαπωνικές επιτυχίες όλων των εποχών με τις μεγαλύτερες εισπράξεις, μετά το Space Invaders της Taito και του Pac-Man της Namco .
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back