April 25, 2024

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Συνέντευξη με τον Έλληνα Jimmi Hendrix

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ήταν μια μέρα του ΄83, όταν περνώντας από το ιστορικό δισκάδικο το Pop Eleven   για τη μουσική μου ενημέρωση, ο Γρηγόρης Φαληρέας μου πρότεινε να παίξω στο   ραδιόφωνο, το ΄΄Αφιερωμένο Εξαιρετικά ΄΄ ένα βινύλιο 33αρι με  δημιουργούς  του ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΠΑΤΡΑ… ήταν η εποχή επιστροφή στο Ελληνικό Τραγούδι!

Στην αρχή εκείνο που με εντυπωσίασε με τη πρώτη ματιά, ήταν ο σχεδιασμός του εξωφύλλου, αργότερα όταν έβαλα το δίσκο στο πικ απ διαπίστωσα ότι το ηχητικό του αποτέλεσμα… οι ερμηνείες του δηλαδή, ήταν το κάτι άλλο!

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ λοιπόν είχαν κερδίσει, ένα ακόμη φίλο, ένα φίλο που μέχρι τότε τα αγαπημένα του ακούσματα  ήτανε αυτά των Eric Clapton του Jimmi Hendrix, Led Zeppelin και των λοιπών συγγενών του χώρου  της Ροκ σκηνής!

Φλεβάρης του ΄80 και οι Χρήστος Παπαδόπουλος, Λάμπρος Καρέλας και Αργύρης Παπαγεωργίου εμφανίζονται στην ιστορική φοιτητική μπουάτ «Ιζαμπέλα» στην Πάτρα. Στη συνέχεια, το Σεπτέμβρη του 1980, ο Χρήστος Παπαδόπουλος με τον Αργύρη Παπαγεωργίου και τη Ρούλα Μπεκάκου εμφανίζονται στην ταβέρνα «Άνθεια». Εκείνη την εποχή ο ιδιοκτήτης της «Άνθειας» αποκτά το ιστορικό κέντρο «Χάραμα», η χειμερινή σεζόν 1980-1981 βρίσκει τους Λάμπρο Καρέλα Χρήστο Παπαδόπουλο, Αργύρη Παπαγεωργίου, Βαγγέλη Δεληκούρα και Ρούλα Μπεκάκου σε αυτό μουσικό κέντρο της Πάτρας. Το 1981-1982 φεύγει η Ρούλα Μπεκάκου και έρχεται ο μπουζουξής Παναγιώτης Μανωλάκος.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ, έχοντας στο ενεργητικό τους μεγάλες επιτυχίες στο χώρο όπως τα … ΄΄Δε θέλω τη συμπόνια κανενός΄΄, ΄΄Ο αλήτης΄΄, ΄΄Λαϊκό τσα-τσα΄΄ και ακόμη τα ΄΄Σε ζητώ΄΄, ΄΄Πίνω μπύρες΄΄,΄΄Ο τρελός΄΄, ΄΄Ο Αλέφαντος΄΄ και άλλα μένουν στην ιστορία της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής, μια που οι επιτυχίες αυτές έχουν συντελέσει σε έναν από τους πιο μεγάλους αριθμούς πωλήσεων δίσκων στις δεκαετίες του 1980 και 1990… αυτά για την ιστορία!

Επανερχόμενοι στο σήμερα και εν μέσω διαδικτύου θα  συναντήσουμε ένα από ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ, το ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ, που εδώ και 40 περίπου χρόνια , αν δε κάνω λάθος, με ή και χωρίς τα ΠΑΙΔΙΑ… συνεχίζει και γράφει τα δικά του, προσωπικά κεφάλαια στο Ελληνικό Τραγούδι!

ATHENS CALLING G.R: Ίσως και χωρίς να υπερβάλλω είναι από τις λίγες φορές που έχοντας απέναντι μου έναν τραγουδοποιό δεν ξέρω από πού να αρχίσω και πώς να πορευθώ κατά τη συζήτησή μας! Θα σε προετοιμάσω λοιπόν ότι θα κινηθώ εκτός προγράμματος σε μια ΄΄live chat΄΄ συνάντηση! Έτσι θα σε καλώς ορίσω στο Athens Calling G.R , θα δηλώσω ευθέως fan και θα ρωτήσω στο καπάκι … γιατί εδώ και τόσα χρόνια προσωπικά σε αποκαλώ,ο Έλλην JIMI HENDRIX ?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Ο Hendrix είναι παγκόσμιος μουσικός, που έσπασε όλα τα φράγματα της μουσικής. Είναι πολύ δύσκολο στη σημερινή εποχή να φτάσουμε σε τέτοια παγκόσμια επίπεδα, ακόμη και για τα ελληνικά δεδομένα Τσιτσάνης, Χιώτης δεν υπάρχουν σήμερα!

ATHENS CALLING G.R: Θα σου πω ότι ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ζουν στις καρδιές μας, ειδικά στους παλαιοροκάδες! Όμως θα ήθελα να ήξερα και αν ζουν μουσικά στο σήμερα… υπάρχουν? ή έχουν πλέον ξεχωριστούς μουσικούς δρόμους?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Τα Παιδιά από την Πάτρα δεν υπάρχουν σήμερα σαν μουσικό σχήμα, αλλά κατά καιρούς συνεργάζονται με τον Βαγγέλη Δεληκουρα και τον Λάμπρο Καρελά, με τους οποίους ξεκινήσαμε το ’80 και κάναμε τόσες επιτυχίες τη δεκαετία εκείνη.

ATHENS CALLING G.R: Έτος 2020 και εσύ Χρήστο… Χάριν Ευφωνίας… βρίσκεσαι παντού κάνοντας εκπομπές στη τηλεόραση, δημιουργώντας μουσική για το κινηματογράφο και τα τηλεοπτικά σήριαλ, και φυσικά δίνοντας συναυλίες εντός και εκτός χώρας! Αλήθεια … τι αγαπάς περισσότερο να κάνεις?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό που πραγματικά μου αρέσει περισσότερο, είναι να έχω την εικόνα ή το σενάριο και να γράφω οργανική μουσική που να ταιριάζει. Δεν σου κρύβω όμως ότι μου αρέσει να ακούω τραγούδια μου στο Ραδιόφωνο, γιατί μου ξυπνούν μνήμες. Πώς γράφτηκαν και τι αγωνίες πέρασα για να εκδοθούν.

ATHENS CALLING G.R: Θα ήθελα την άποψη σου τώρα γύρω από αξιόλογα τραγούδια, σε σχέση εγώ θα το έλεγα … περίεργη συμπεριφορά κοινού! Αυτά αγνοούνται από το ευρύ κοινό μέχρι που σκάει στο TVκούτι, μια διαφήμιση που τα έχει ΄΄χαλί΄΄ και με  αφορμή το ΤV spot … κάνουν το μπαμ… Στη περίπτωση μας… το ΄΄Φίλα με ΄΄!

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Νομίζω ότι το “Φίλα με” έχει παίξει στα ραδιόφωνα και πριν από τη διαφήμιση της μπύρας. Το κακό είναι ότι τραγούδια δεύτερα σαν αξία βρίσκουν την πορεία τους προς το αυτί του Έλληνα, επειδή πέφτει πολύ διαφήμιση από την εταιρεία και βέβαια επειδή στις μέρες μας τα ραδιόφωνα έχουν τις play lists όχι με βάση το γούστο των παραγωγών, αλλά βάσει τα λεφτά που εισπράττουν.

ATHENS CALLING G.R: Πάνω από 14.000.000 views το συγκεκριμένο τραγούδι και εδώ τι γίνεται? Υπάρχουν κάποιες δικές σας απολαβές euro για εσάς?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Τα δικαιώματα από τα views για να δώσουν χρήματα στον δημιουργό, θα πρέπει το τραγούδι να ανέβει από δικό του κανάλι και τότε η αντιστοιχία είναι 700 δολλάρια/εκατομμύριο προβολές. Έλα όμως που οι δημιουργοί δεν έχουν τόσο δυνατά κανάλια. Τα εισοδήματα των δημιουργών έχουν συρρικνωθεί ιδιαιτέρως μετά την πανδημία και ειδικά από το 2017 με τις ατασθαλίες της Α.Ε.Π.Ι. Ευελπιστούμε με το νέο φορέα Ε.Δ.Ε.Μ να είναι πιο θετικά τα πράγματα.

ATHENS CALLING G.R: Τελικά τι βοηθάει περισσότερο σήμερα στο promo ενός καλλιτέχνη … Η τηλεόραση, το διαδίκτυο, οι δημόσιες σχέσεις, η εμφάνιση?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Νομίζω ότι παρότι ζούμε την εποχή του φαίνεσθε, αυτό που μένει τελικά είναι τα ωραία τραγούδια και οι καλές μουσικές. Αυτά τα 40 χρόνια έχω δει πολλά λαμπερά ονόματα να περνούν και να χάνονται.

ATHENS CALLING G.R: Α! και παραλίγο να το λησμονήσω… με τις δισκογραφικές τι γίνεται σήμερα σε σχέση με το χθες ?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Δυστυχώς οι μεγάλες δισκογραφικές έχουν γίνει εταιρείες management προωθώντας 5 δικά τους ονόματα, με σκοπό να τους πάρουν μέχρι και το 50% από τις εμφανίσεις τους.  Στις μέρες μας οι ίδιοι οι δημιουργοί γράφουμε και κάνουμε την παραγωγή μας.

ATHENS CALLING G.R: Και μια που μιλάμε για τις δισκογραφικές, πάμε ένα ταξίδι στο παρελθόν. Χρήστο τι έχεις να θυμηθείς από το ΄΄Αφιερωμένο Εξαιρετικά ΄΄?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Το “Αφιερωμένο Εξαιρετικά “ ήταν η πρώτη μας δουλειά το 1984, με σκοπό να πάρουν 1.000 δίσκους οι φίλοι μας. Τελικά πούλησε 350.000. Εκεί είναι όλη η παιδική μας ορμητικότητα και  φρεσκάδα.

ATHENS CALLING G.R: Παραμένω στο παρελθόν! Τέσσερεις  πρώτοι δίσκοι και σε τρία χρόνια έχουμε τις πωλήσεις για ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΠΑΤΡΑ πάνω από 700.000 βινύλια!  Εποχές ΠΑΣΟΚ… Τι είναι εκείνο που θέλεις να θυμάσαι από την τότε επιτυχία και τι όχι!

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Θυμάμαι ότι μέσα σε μισό χρόνο μας ήξερε όλη η Ελλάδα. Μπαίναμε στο studio και γράφαμε ότι γουστάραμε. Αυτό ήταν και καλό και κακό, γιατί μπορεί να είχαμε την τρέλα της νιότης, αλλά μας έλειπε η εμπειρία. Αυτό που θα μου μείνει αξέχαστο είναι οι δύο Λυκαβηττοί μέσα σε μια εβδομάδα και η συναυλία στο Ολυμπιακό Στάδιο με 80.000 κόσμο.

ATHENS CALLING G.R: Επιστροφή στο σήμερα! Χρήστο αυτή την εποχή με ποιούς αποδέκτες γράφεις μουσική … TV ή Κινηματογράφο ή κάποια νέα δισκογραφική δουλειά, ή ετοιμασία για την μετακορονοϊό  περί των live εμφανίσεων?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνω τις μουσικές για τη σειρά «Κόκκινο Ποτάμι» του Μανούσου Μανουσάκη, όπου εκτός από το ομώνυμο τραγούδι σε στίχους Κώστα Μπαλαχούτη και ερμηνεία Ελεονώρα Ζουγανέλη, υπάρχουν και πολλές μουσικές που έχουν κυκλοφορήσει από το κανάλι μου στο YouTube! Παράλληλα, η διεθνής πλατφόρμα Cafe de Anatolia έχει συνεργασία μαζί μου, όπου με τον διεθνούς φήμης DJ Dimitraggelo εργαζόμαστε πάνω σε ethnic φόρμες. Επίσης, ετοιμάζω για την FM Records κάποια τραγούδια, ένα ανάποδο μουσικό ταξίδι , όχι από την Ελλάδα στην Ανατολή, αλλά από τη Δύση στην Ελλάδα. Τραγούδια με ελληνοαγγλικό, ιταλικό, γαλλικό κλπ. στίχο τον οποίο υπογράφει ο καταξιωμένος Βασίλης Γιαννόπουλος και με ερμηνείες από την Πέγκυ Ζήνα και την Ιώ Νικολάου. Παράλληλα ετοιμάζω τη μουσική για την ταινία I LOVE KARSITSA 2. Σχετικά με τις live εμφανίσεις πολύ λίγα πράγματα αυτό το καλοκαίρι.

ATHENS CALLING G.R: Έτος 2019 και το τραγούδι ΄΄Το κόκκινο ποτάμι ΄΄ άλλη μια συνθετική σου δημιουργία με την ερμηνεία της Ελεωνόρας Ζουγανέλη, γίνεται ανάρπαστο στο you tube με πάνω από 7 εκατομμύρια views. Θα θέλαμε να μας δώσεις κάποιες επιπλέον ιστορικές λεπτομέρειες για αυτό το τραγούδι.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Το 2013 και 2014 έκανα κάποιους δίσκους στα ποντιακά, τιμής ένεκεν της καταγωγής μου. Γι’αυτό και με προτίμησε ο Μανουσάκης. Η Ελεονώρα είναι μια εξαιρετική φωνή κι έτσι ήρθε η ευλογημένη στιγμή όπου ένας καλός στίχος, βρίσκει μια καλή μουσική και κουμπώνουν με μια συ στη ερμηνεία. Οι ατελείωτες όμως ώρες δουλειάς μου, είναι η οργανική μουσική για τη σειρά, όπου γράψει πάνω από 100 μουσικά θέματα.

ATHENS CALLING G.R: Μανούσος Μανουσάκης και το τραγούδι αυτό που έχεις γράψει ακούγεται στους τίτλους της σειράς του ΄΄To Κόκκινο Ποτάμι΄΄! Θα ήθελα να μας πεις ότι λέει η καρδιά σου,  για τη συνεργασία σου με το Μανούσο.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Ο Μανούσος είναι από τους πιο καλούς σκηνοθέτες που έχει η χώρα, ειδικά σε ιστορικά θέματα, όπως το Κόκκινο Ποτάμι. Ελπίζω το 2021 που είναι η επέτειος για τα 200 χρόνια από την απελευθέρωση της Ελλάδας, να ξανασυνεργαστούμε και το 2022 να τα ξαναπούμε και να μιλάμε γι’ αυτό!

ATHENS CALLING G.R: Να πάμε πάλι σε κάτι που απασχολεί όλους του χώρου σας Σχετικά λοιπόν με το… Τι μέλλει γενέσθαι, μετά την καραντίνα, πως τα βλέπεις τα πράγματα, επιστρέψαμε στη κανονικότητα ?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Ούτε το 2021 δεν θα επιστρέψουμε. Πιστεύω ότι τα πάντα άλλαξαν και ειδικά στη μουσική. Θα επιβιώσουν πραγματικά όσοι αξίζουν.

ATHENS CALLING G.R: Τελικά είσαι ικανοποιημένος από τα μέτρα που πήρε ή θα πάρει η πολιτεία για τους στο χώρο της Μουσικής, εν μέσω πανδημίας?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι βέβαια με 800€ στους 6 μήνες ανεργίας για το 95% των μουσικών σημαίνει καταστροφή.

ATHENS CALLING G.R: Για το χώρο της Μουσικής και το επόμενο ερώτημά μου αλλά σε διαφορετικό μήκος και πλάτος! Δώσε μας λοιπόν 3 ονόματα, γύρω από τις επιλογές σου, από την Ελληνική αλλά και τη Διεθνή Μουσική σκηνή!

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Gilmour, Blackmore, Χιώτης. Γιατί οι δύο πρώτοι πήγαν σε άλλη διάσταση τη Rock σκηνή και ο Χιώτης το λαϊκό τραγούδι.

ATHENS CALLING G.R: … Και αν αυτή τη στιγμή εμφανιζότανε μπροστά μας με σάρκα και οστά ο JIMMI HENDRIX?

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Χα χα. Θα συνδέαμε πολλούς Fender και Marsall και θα αυτοσχεδιάζαμε. Άλλωστε η γλώσσα της μουσικής είναι ίδια.

ATHENS CALLING G.R: Χρήστο να είσαι καλά … και Χάριν Ευφωνίας, να είσαι έτσι όπως είσαι… πάντα, στο Ελληνικό Τραγούδι !

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ πολύ.

Όμως ο επίλογος στην διαδικτυακή μας συνάντηση με το ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ δεν τέλειωσε ακόμη! Έτσι σαν επίλογο στα όσα μέχρι τώρα είπαμε, κράτησα να τον  ρωτήσω και κάτι άλλο… εντελώς εκτός προγράμματος!

ATHENS CALLING G.R: Ξεκίνησες στα τέλη της δεκαετίας του 1970 στα Γρεβενά παίζοντας ROCK… Γιατί Χρήστο μου το άλλαξες … ή κάνω λάθος!

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Όντως ξεκίνησα με Rock , αλλά στάθηκα τυχερός στη γνωριμία μου με τον Βαγγέλη Δεληκούρα έξω από το Πανεπιστήμιο το 1981. Επειδή η μουσική γλώσσα είναι ίδια, εδώ και 3 χρόνια εμφανίζομαι σε μουσικές σκηνές όπως ο Σταύρος του Νότου και η Σφίγγα, με την παράσταση «Όταν το μπουζούκι συνάντησε τη Rock», όπου συνυπάρχουν αρμονικά κλασσικά κομμάτια της Rock με ωραία κλασσικά ελληνικά τραγούδια.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back