March 28, 2024

Εκδόσεις ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ! Συναντώντας τον Λεωκράτη Ανεμοδουρά

Τον Λεωκράτη Ανεμοδουρά τον είχα συναντήσει για πρώτη φορά στο γραφείο του στη Γλυφάδα, περίπου πριν 1 χρόνο και συζητώντας μαζί του διαπίστωσα ότι είναι ένα νεαρό παλικάρι, που πατάει γερά στον εκδοτικό χώρο, κυκλοφορόντας  για τους φίλους της 9ης Τέχνης αξιόλογα κόμικς, με Ξένους αλλά και με  Έλληνες  δημιουργούς!

Ο Λεωκράτης Ανεμοδουράς είναι εγγονός του αείμνηστου, δημοσιογράφου, συγγραφέα, ποιητή και εκδότη, ΣΤΕΛΙΟΥ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑ που υπογράφοντας με το ψευδώνυμο ΘΑΝΟΣ ΑΣΤΡΙΤΗΣ δημιούργησε, μεταξύ των άλλων τόσων, το θρυλικό περιοδικό Ο ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ, το δημοφιλέστερο νεανικό ανάγνωσμα από τη 10ετία του ΄50 μέχρι και σήμερα!

Ένα χρόνο μετά, από τη πρώτη φορά που είχα συναντήσει τον Λεωκράτη, με την αφορμή των αναφορών μας στους Χάρτινους Ήρωες και φυσικά με την δική του εκδοτική δραστηριότητα γύρω από την 9η Τέχνη, ήρθε η ώρα να τον συναντήσω και πάλι και να έχω μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί του, αυτή τη φορά όμως λόγω COVID-19, καραντίνας και χιλιομετρικών περιορισμών, η συνάντησή μας έγινε από απόσταση εν μέσω διαδικτύου!

Athenscalling.gr: Καταρχήν να σου πω ότι αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά που θα συνομιλήσω μαζί σου, έστω και διαδικτυακά, μια που λόγω πανδημίας δεν είναι δυνατόν να τα πούμε Tet a Tet, βλέπεις έχουμε και τους περιορισμούς από τον ένα Δήμο στον άλλον λόγω των χιλιομετρικών αποστάσεων, το λοιπόν Λεωκράτη Ανεμοδουρά, καλώς όρισες στο Athenscalling.gr  on line magazine!

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Καλώς σας βρήκα και σας ευχαριστώ για την πρόσκληση.

Athenscalling.gr: Πραγματικά δεν ξέρω από πού να αρχίσω και πώς να πορευτώ με εσένα, έχουμε να πούμε πάρα πολλά, όρεξη να έχεις! Καταρχήν αυτές τις τρελές ημέρες του περιορισμού λόγω COVID-19, πως τα περνάς τις εργάσιμες και μη εργάσιμες ημέρες?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Η αλήθεια είναι ότι όλη αυτή η πρωτόγνωρη συνθήκη έχει αρχίσει να κουράζει όλους μας. Έχουμε κλείσει έναν χρόνο και το χειρότερο είναι ότι δεν ξέρουμε για πόσο ακόμα θα ζούμε υπό αυτές τις συνθήκες. Πρακτικά, αυτό που έχει αλλάξει σημαντικά είναι κάποια έξοδος, μια συγκέντρωση με φίλους ή ένα ταξίδι. Αυτά όντως λείπουν και είναι σημαντικά. Ωστόσο, δεν γκρινιάζω καθώς γνωρίζω ότι υπάρχουν πολύ σοβαρότερα θέματα από την ψυχαγωγία και βέβαια υπάρχουν κλάδοι που έχουν πληγεί σημαντικά, γεγονός που προκαλεί σοβαρά βιοποριστικά προβλήματα. Κατά τα άλλα η δουλειά μου κατανάλωνε μεγάλο χρόνο της ζωής μου, όπως συμβαίνει και τώρα. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε καθόλου «ησυχάσει» εκδοτικά. Συνεχίζουμε με τον ίδιο ρυθμό. Πέρσι κάναμε 50 εκδόσεις και κάπου τόσες αναμένονται και φέτος. Στην προσωπική μου ζωή υπάρχει ηρεμία και αυτό βοηθάει σημαντικά.

Athenscalling.gr: Λεωκράτης… να ξέρεις ότι εδώ στα παιδιά της συντακτικής ομάδας του Athenscalling.gr , εντύπωση μεγάλη τους έχει κάνει το όνομά σου! Λεωκράτης, επαναστατικό όνομα , όνομα που κάλλιστα θα μπορούσε, τότε να το χρησιμοποιήσει και ο παππούς σου, σε κάποιους από τους μικρότερους ήρωες, που πλαισίωναν κατά καιρούς το Γιώργο, την Κατερίνα και τον Σπίθα! Αλήθεια πως προήλθε?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Λεωκράτης είναι το όνομα του άλλου παππού μου, πατέρα της μητέρας μου, που όμως δυστυχώς δε γνώρισα ποτέ. Καταγόταν από την Κερασούντα και ήρθε στην Αθήνα, μαζί με τη γιαγιά μου, Λάρα, με τον μεγάλο διωγμό, το 1922. Το όνομα είναι αρχαίο, καθώς συνηθιζόταν να δίνουν αρχαία ονόματα σε αυτές της περιοχές. Ο Λεωκράτης υπήρξε Αρχαίος Έλληνας Στρατηγός και ήταν ένας από τους δέκα που συμμετείχαν στη μάχη των Πλαταιών.

Athenscalling.gr: Ανέφερα πριν λίγο τον Παππού σου, ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ! Όνομα βαριάς κληρονομιάς μαζί με όλο το συγγραφικό του έργο! Αλήθεια, αυτό   όλο το πάζλ, που δημιουργεί το όνομα αλλά και το συγγραφικό έργο του παππού σου, στο να το διαχειριστείς, ήταν μια εύκολη ή μια δύσκολη υπόθεση?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Δε θα το έθετα στη βάση του εύκολου ή δύσκολου γιατί όταν κάτι το αγαπάς, δεν το αντιμετωπίζεις καν σαν δουλειά και παραβλέπεις τις δυσκολίες. Είχα διάφορα παιδικά όνειρα μικρότερος, μπασκετμπολίστας, αθλητικός δημοσιογράφος, όμως πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου, ένιωθα ότι θα καταπιαστώ με τον εκδοτικό χώρο. Ίσως το ότι έζησα μαζί με τον Στέλιο Ανεμοδουρά για 8 χρόνια, λίγο να το μπόλιασε μέσα μου αυτό. Θυμάμαι μικρός αρκετές φορές να επισκέπτομαι τον εκδοτικό οίκο και μου άρεσε η μυρωδιά του χαρτιού, οι στοίβες με τόμους κόμικς και σταυρολέξων και όλη αυτή ατμόσφαιρα. Γενικότερα θυμάμαι με νοσταλγία αυτές τις εποχές, ίσως και γιατί ο κόσμος τότε που δούλευε ήταν ευτυχισμένος. Θα με χαρακτήριζα έναν καλομαθημένο αλητάμπουρα τότε και περισσότερο παιδί της μπάλας, παρά του διαβάσματος. Για πρώτη φορά δούλεψα στην εταιρεία το 2000, όντας δευτεροετής φοιτητής της ΑΣΟΕΕ. Πάντως, μια δυσκολία του εγχειρήματος όλου είναι ότι στην ουσία δεν έλαβα κάποια σκυτάλη, καθώς η εκδοτική δραστηριότητα σταμάτησε αρχές του 2010 και μετά από ένα διάστημα παύσης αποφάσισα να επανεκκινήσω τα πράγματα.

Athenscalling.gr: Πως και πήρες την απόφαση, το να ασχοληθείς με τον Εκδοτικό χώρο, αν και πλέον έχουν ξεφυτρώσει αρκετοί εκδότες, αλλά, εσύ πως?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Κατ’ αρχάς η πρώτη σημαντική εκδοτική προσπάθεια που πολλές φορές δεν μιλάω για αυτή (κυρίως γιατί ήταν τραυματική!) έγινε στα μέσα του 2010, όχι όμως στον χώρο των κόμικς, αλλά των σταυρολέξων και των εφηβικών περιοδικών. Το εγχείρημα ήταν μια παταγώδης αποτυχία που μου στοίχησε πολύ οικονομικά και ψυχολογικά. Η περιπέτεια αυτή έλαβε τέλος αρχές του 2011 και ήταν τόσο οδυνηρή που ορκίστηκα να μην ξαναασχοληθώ με τις εκδόσεις. Έπαψα να πιστεύω σε αυτές. Ακολούθησαν περίπου 2 χρόνια με έντονη εμπορική δραστηριότητα (από το στοκ που είχε παραχθεί) προκειμένου να καλυφθούν κατά βάση χρέη, ενώ παράλληλα δοκίμασα και άλλες δουλειές, τηλεφωνικές πωλήσεις, πωλήσεις doortodoor και ξεκίνησα κάποια sites με σταυρολεξικό περιεχόμενο που όμως δεν προχώρησαν.

Athenscalling.gr: Το ξεκίνημα σου αν δεν κάνω λάθος και αν κάνω διόρθωσε με, ήταν με την επανεκτύπωση των περιπετειών του Γιώργου Θαλάσση?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Ναι ακριβώς! Τον Οκτώβριο του 2013, η εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ μας ζήτησε τα δικαιώματα για την επανέκδοση των πρώτων 30 ιστοριών του Μικρού Ήρωα, για να μπουν ως ένθετο στην εφημερίδα. Έως τότε, θα έλεγα ότι η επαφή μου με τα αναγνώσματα και τα κόμικς που εξέδιδε ο παππούς μου έφταναν μέχρι και τα εφηβικά μου χρόνια. Από τότε πάντα με γοήτευαν αλλά δεν είχα ασχοληθεί ουσιαστικά με αυτά. Για να είμαστε και ειλικρινείς, οι άλλοι εκδοτικοί χώροι (σταυρόλεξα και εφηβικά) ήταν ουσιαστικά τα κερδοφόρα κομμάτια. Τα κόμικς και Ο ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ, ήταν για όλους μια ιστορία που αφορούσε περισσότερο το παρελθόν. Αυτή είναι η αλήθεια. Ωστόσο, βλέποντας την ανταπόκριση του κόσμου και την αποδοχή που είχε στην εφημερίδα Ο ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ, ενεργοποιήθηκε κάτι ιδιαίτερα όμορφο μέσα μου που ήταν πέρα από το επιχειρηματικό κομμάτι και το κομμάτι του βιοπορισμού… Γεννήθηκε μέσα μου η επιθυμία (και μετατράπηκε σε ανάγκη) να ξαναζωντανέψει όλη αυτή η ιστορία… και κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά να μπει και μια δικιά μου, φρέσκια σφραγίδα. Σημαντικό πάντως ρόλο έπαιξε και η παρότρυνση ενός φίλου και συνεργάτη των εκδόσεων μας, του Νίκου Νικολαΐδη, που ήταν και παραμένει λάτρης των κόμικς.

Athenscalling.gr: Θα ήθελα αν δεν έχεις αντίρρηση να γυρίσω και πάλι στο πρόσωπο του παππού σου και να σε ρωτήσω την πιο γλυκιά ανάμνηση από εκείνον!

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Γλυκιές αναμνήσεις είναι αμέτρητες: Αξέχαστα καλοκαίρια, ψάρεμα,  πολύωρες παρτίδες σκάκι, συζητήσεις πάνω σε διάφορα θέματα… Συζητήσεις που τώρα που μεγάλωσα αντιλαμβάνομαι πόσο σημαντικές είναι… Αν τα λόγια ενός ανθρώπου έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ζωή μου, αυτά

είναι του παππού μου: «Η ζωή είναι αντίσταση», «Σημασία δεν έχει η γνώση αλλά ο τρόπος σκέψης», «Αν πιστεύεις σε κάτι και το αγαπάς, να μην ακούς κανέναν, αν το θέλεις πολύ, θα πετύχεις…».

Athenscalling.gr:… Και η πιο, ίσως πικρή?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Η πιο πικρή θα έλεγα είναι η μέρα που έφυγε. Θυμάμαι ήταν τόσο δοτικός που εκείνο το απόγευμα ήθελε να με βοηθήσει στα μαθήματά μου, παρότι δεν αισθανόταν πολύ καλά. Το ίδιο βράδυ έφυγε…

Athenscalling.gr: Ο ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ χωρίς καμιά αμφιβολία είναι ένα περιοδικό που έχει διαβαστεί από όλους σχεδόν, τους εντός αλλά και εκτός των συνόρων μας Έλληνες! Σήμερα γράφονται και εικονογραφούνται κάποιες νέες περιπέτειες και εδώ θα σε ρωτήσω και σε καλώ να απαντήσεις με το χέρι στη καρδιά. Αλήθεια Λεωκράτη, αυτές οι νέες περιπέτειες από τους νέους συγγραφείς αλλά και τους νέους εικονογράφους , είναι δυνατόν να αντικαταστήσουν, τις του παρελθόντος περιπέτειες του Παιδιού Φάντασμα?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Ακούστε, επειδή έχω διαβάσει και προηγούμενα άρθρα σας, θα με βρείτε λίγο απέναντί σας σε αυτό το θέμα… δεν τίθεται θέμα σύγκρισης, δε χρειάζεται να γίνει σύγκριση. Δεν είμαι θιασώτης του παλαιού για έναν και μόνον λόγο: καθετί γίνεται σε μια συγκεκριμένη εποχή για κάποιον συγκεκριμένο λόγο και καλύπτει μια ανάγκη του κοινού. Είναι άδικο θεωρώ να συγκρίνουμε έργα διαφορετικών εποχών. Κάθε έργο εξυπηρετεί τις ανάγκες της εποχής του και πρέπει να κριθεί ως τέτοιο. Δεν έχει νόημα ούτε να αποθεώνουμε το παλαιό, ούτε βέβαια να το καταρρακώνουμε, όπως και το αντίστροφο. Πολλά από αυτά που κάνουμε τώρα, πιθανώς να φαίνονται αναχρονιστικά ή πεπαλαιωμένα μετά από μερικά χρόνια. Όμως γίνονται γιατί ακριβώς το κοινό τα ζητάει υπό μια έννοια, γιατί καλύπτουν μια ανάγκη του. Ο ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ χτύπησε φλέβα τις περασμένες δεκαετίες και είχε αυτή την ανταπόκριση γιατί διαβάστηκε μια συγκεκριμένη περίοδο. Αυτό το συναίσθημα που σας δημιούργησε τότε ο ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ δεν είναι δυνατόν να ξαναγεννηθεί, ό,τι και αν κάνουμε. Και ο «σύγχρονος» ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ καλύπτει επίσης μια σημερινή ανάγκη ενός κοινού, που θέλει να αναβιώσει και να ξαναζήσει τον αγαπημένο του ήρωα με μια νέα αισθητική και λογική. Και είναι αυτός που είναι γιατί απλά δε θα μπορούσε να είναι όπως ήταν ο παλιός. Επιπλέον, θεωρώ ότι συνεχίζοντας τη διαδρομή ενός ήρωα, τον κρατάς ζωντανό στη μνήμη του κοινού και κατά επέκταση τον τιμάς. Διαφορετικά ο ήρωας αργοπεθαίνει στη λήθη του χρόνου. Και έτσι πρέπει να γίνεται. Αυτό κάνουν εκατοντάδες κολοσσοί του εξωτερικού με τους ήρωες τους (Batman, Spiderman, Asterix, Lucky Luke, Zagor, Tex) και αυτό κάνουμε και εμείς.

Athenscalling.gr: Να επανέλθω στο προηγούμενο μου ερώτημα και να σε ρωτήσω για αυτές τις , δεν θυμάμαι 3 ή 4 , σε τεύχη νέες περιπέτειες του ΜΙΚΡΟΥ ΗΡΩΑ, τι αποδοχή είχαν και ποιες ηλικιακές ομάδες εντυπωσιάστηκαν από αυτές?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Η συντριπτική πλειοψηφία είναι αναγνώστες άνω των 35 που διάβαζαν ΜΙΚΡΟ ΗΡΩΑ, είτε τις δεκαετίες ’50 και του ‘60 είτε στην επανέκδοσή του το ’85. Ένα πολύ μικρό ποσοστό (περίπου 10%), κυρίως από παρότρυνση των γονέων, είναι κάτω των 15, όπως το τότε αναγνωστικό κοινό. Ο Γιώργος Βλάχος στο σενάριο, ο μεγαλύτερος «Μικροηρωλόγος» (και όχι μόνο) που γνωρίζω και ο Κώστας Φραγκιαδάκης στο σκίτσο (είναι επίσης σκιτσογράφος των νέων ιστοριών του Μικρού Καουμπόυ) έχουν συνεχίσει θεωρώ επάξια το έργο των προκατόχων τους.

Athenscalling.gr: Οι Εκδοτικές σου δραστηριότητες αρκετά ικανοποιητικές, θα έλεγα, με κυκλοφορίες αρκετών κόμικς, που φέρουν την ετικέτα ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ, πως πάει η αγορά? Ξεκολλάει ο Έλληνας από το internet, για να διαβάσει και κάποιο κόμικς?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Η απάντηση γενικά είναι όχι. Δεν ξεκολλάει. Και είναι απόλυτα λογικό!!! Τι θέλω να πω; Και εγώ αν ήμουν σε μικρή ηλικία, δύσκολα θα απέτρεπα τον εαυτό μου από το ιντερνέτ, με όλες αυτές τις δυνατότητες που παρέχει. Ο ανταγωνιστής σου λοιπόν είναι ακατάρριπτος και η αγορά πολύ μικρή. Καλώς ή κακώς εκεί καλούμαστε «να παίξουμε μπάλα» και πρέπει να παίξουμε όσο καλύτερα γίνεται, χωρίς να παραπονούμαστε γιατί η τεχνολογία εξελίσσεται (αλίμονο και αν δεν εξελισσόταν) και γιατί το Ελληνικό κοινό δεν είναι βιβλιόφιλο. Στο χέρι της γενιάς μας είναι να φέρουμε το κοινό κοντά στο βιβλίο. Και για να το κάνουμε αυτό χρειάζεται πλάνο, εξωστρέφεια και δουλειά! Σωστή επιλογή τίτλων, ενδιαφέρουσες ιστορίες, καλές μεταφράσεις και επιμέλειες, γραφιστική υψηλού επιπέδου και καλή εκτύπωση. Η συνέπεια και ο σεβασμός προς τον αναγνώστη θεωρώ ότι είναι το πιο σημαντικό. Αν τα έχεις αυτά, με τον άλλο ή τον άλλο τρόπο θα σε αναζητήσουν.

Athenscalling.gr: Τι γνώμη έχεις για τα Ελληνικά κόμικς, που θα έλεγα ότι με βρίσκει σύμφωνο για το ότι εκδίδεις κάποια από αυτά που δημιουργούν, οι δικοί μας της 9ης τέχνης!

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Έχω πολύ καλή, όχι επειδή έτσι με συμφέρει να λέω, αλλά γιατί πραγματικά έτσι είναι. Θα αναφέρω μερικές δουλειές που θεωρώ ότι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα σε σχέση με αντίστοιχες του εξωτερικού: Αϊβαλί (Soloup), 1800 (Θανάσης Καραμπάλιος), Γιαννούλης Χαλεπάς (Θ. Πέτρου, Δ. Βανέλλη), Ο Ερωτόκριτος (Γούσης, Παπαμάρκος, Ράγκος), Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου (της Άλκης Ζέη από τους Δαρλάση & Μαστώρο). Εμείς θέλουμε και προσπαθούμε να στηρίζουμε την ελληνική σκηνή είτε μέσα από στήλες στα περιοδικά μας (αφιέρωμα σε έναν Έλληνα καλλιτέχνη σε κάθε Μπλεκ) είτε με νέες εκδόσεις [Τετράς η Ξακουστή του Πειραιώς (Σκαμπαρδώνης, Κερασίδης), Μπαμπαδοϊστορίες (Ν. Στεφαδούρος), Οι Έγκλειστοι (Π. Κουλιφέτης), Υπομονή Θέλει (Θ. Πέτρου), νέες ιστορίες Μικρού Ήρωα (Γ. Βλάχος, Κ. Φραγκιαδάκης)]. Επιπλέον έχουμε εκδώσει και το Errand Boys, το σκίτσο του οποίου είναι του σπουδαίου Νίκου Κούτση. Απλά, εφόσον είμαστε μικρή αγορά θα πρέπει να κοιτάξουμε και έξω. Να αναφέρω ότι το ποσοστό εξαγωγής Ελλήνων δημιουργών σε άλλες χώρες (δηλαδή Ελληνικά έργα που εκδίδονται από ξένους εκδοτικούς οίκους) αγγίζει μόλις το 0,1% των εσόδων των εκδοτών, όταν στο εξωτερικό κυμαίνεται στο 20%. Αυτά είναι νούμερα που θα πρέπει να σκεφτούν όλοι οι φορείς του χώρου (συγγραφείς, σκιτσογράφοι, μεταφραστές, εκδότες κλπ).

Athenscalling.gr: Θαρρώ ότι Ο ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ αλλά και Ο ΜΠΛΕΚ είναι οι πιο δημοφιλείς ήρωες, των εκδόσεων σου και να προσθέσω και τον ΚΟΡΤΟ ΜΑΛΤΕΖΕ μια που τον είχα αγαπήσει παλαιότερα από το περιοδικό ΣΚΑΘΑΡΙ του Πάνου Κουτρουλάρη. Εδώ λοιπόν πες ότι αυτοί οι Χάρτινοι Ήρωες, παίρνουν σάρκα και οστά και εμφανίζονταν μπροστά σου… Ποια αποστολή θα τους ανέθετες, ως εκδότης τους και με ποιόν από τους τρείς θα ήθελες να συνυπάρχεις, στις περιπέτειές του.

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Αυτοί οι 3 είναι όντως δημοφιλείς, ωστόσο και πολλά μεμονωμένα graphic novel, Ελληνικά και ξένα είναι ευπώλητα (Τετράς, Blacksad, Οι Έγκλειστοι). Στην πραγματικότητα θα ήθελα να συνυπάρξω με όλους τους! Με τον Μπλεκ, τον Ρόντυ και τον Καθηγητή Μυστήριο στο ίδιο τραπέζι στην περιβόητη κατασκήνωση των κυνηγών, από μια γωνία να ακούω την επόμενη αποστολή που αναθέτουν στο Παιδί Φάντασμα και να είμαι στο ίδιο πλοίο με τον Τυχοδιώκτη Κόρτο Μαλτέζε με προορισμό έναν ακόμη θησαυρό!

Athenscalling.gr: Πάμε τώρα σε κάποιες από τις προτιμήσεις σου! Είναι σύνθετο ερώτημα, όπου τα περιέχει όλα, ή τα περισσότερα θα έλεγα. Από Μουσική τι ακούς?  Από βιβλία τι διαβάζεις? Τηλεόραση βλέπεις? Με Κιν/φο ποιες είναι οι σχέσεις σου? Αγαπημένη σου Ομάδα? Όπως βλέπεις εδώ έχουμε τις ερωτήσεις για αυτό που λέμε όλα τα έχει ο μπαξές .η τουλάχιστον τα περισσότερα!

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Γενικότερα δε μου αρέσουν τα στεγανά, βλέπω, διαβάζω και ακούω τα πάντα. Ακούω από Μέλισσες μέχρι Φιλ Κόλινς. Μου αρέσει περισσότερο η παλιά μουσική βέβαια. Διαβάζω πολλά κόμικς. Τα περισσότερα από αυτά που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Τελείωσα πρόσφατα τον Μεγάλο Περίπατο του Πέτρου που μου άρεσε πάρα πολύ. Επίσης τον Λύκο του Rochette και ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης με τίτλο Tο Κλαμπ των 5 ΠΜ. Έχω ξεκινήσει να βλέπω τηλεόραση τελευταία, ίσως και λόγω καραντίνας. Μου αρέσει η σειρά Τα Καλύτερα μας Χρόνια, αλλά και το Μουσικό Κουτί που παρουσιάζει ο Πορτοκάλογλου με τη Ρένα Μόρφη. Μου αρέσουν ωστόσο και τα talent shows τύπου Voice. Βλέπω επίσης, όποτε προλαβαίνω, και σειρές στο Νeflix. Τελευταία είναι το Capitani. Κινηματογράφο, όταν ήταν ανοιχτός, πήγαινα σχεδόν κάθε εβδομάδα με τη σύντροφό μου. Τελευταία ταινία που είδα ήταν Το Γεράκι του Φυστικοβούτυρου. Είμαι Παναθηναϊκός (μπασκετικός κυριώς) αν και τώρα τελευταία δεν παρακολουθώ τόσο πολύ την αγαπημένη μου ομάδα.

Athenscalling.gr: Για να δούμε τώρα τα της εκδοτικής σου δραστηριότητας. Τα όσα κυκλοφορείς ποιο κοινό στοχεύουν και εσύ είσαι ικανοποιημένος από το εμπορικό αποτέλεσμα των εκδόσεών σου?

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Κοιτάξτε, το κοινό των αμιγώς κομικόφιλων στην Ελλάδα είναι σχετικά μικρό και δεν ξεπερνά τους 10.000. Οι εκδόσεις μας πια ποικίλλουν (ρετρό, graphic novels, παιδικά, χιουμοριστικά), οπότε κάθε έκδοση στοχεύει και σε διαφορετικό κοινό: το Μπλεκ και οι μπονελικές εκδόσεις απευθύνεται σε ένα κοινό 35-55, κυρίως νοσταλγούς, τα παιδικά σε μικρότερες φυσικά ηλικίες. Ωστόσο, το Blacksad είναι μια έκδοση που θεωρούμε ότι έχει να πει πολλά και σε κοινό που δεν είναι αμιγώς κομικόφιλο και είναι λάτρης του νουάρ. Η Τετράς, που είναι το best seller μας απευθύνεται σε αναγνώστες που αγαπάνε το ρεμπέτικο και τη μουσική γενικότερα. Στο ίδιο κοινό απευθύνεται και το νέο graphic novel με τίτλο The King (Rich Koslowski) που θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις μας την 1η Απριλίου και αποτελεί μια καταιγιστική ιστορία γύρω από τον αινιγματικό κόσμο του Έλβις. Θα λέγαμε ότι έχουμε ανοίξει λίγο τη βεντάλια των εκδόσεών μας και αυτό πιστεύω πρέπει να κάνει κάθε εκδοτικός οίκος για να επιβιώσει.

Athenscalling.gr: Θέλω τώρα να σου εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια για την παρουσία των εκδόσεων σου στο διαδίκτυο, εκπληκτικός σχεδιασμός και η όλη παρουσία σου… στο https://www.mikrosiros.gr/. Μίλησε μας για αυτό!

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Σε ευχαριστούμε θερμά. Το site αυτό είναι online από τον Δεκέμβριο του 2014 και έχει πάρει τη σημερινή του μορφή ύστερα από πολλές εργατοώρες δικές μου και των συνεργατών μου και βέβαια πολλών λαθών και βελτιώσεων. Πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έχουν παίξει οι συνεργάτες μου: κατ΄αρχάς ο Αλέξανδρος Κηρύκος (Forkstudios) που είναι ο κατασκευαστής του site, η Τίνα Χελιώτη  στο σχεδιαστικό αλλά και όλοι οι συνεργάτες που ασχολούνται με τη διαχείριση, ενημέρωση του site, την εξυπηρέτηση πελατών, καθώς και το κομμάτι του logistics, της παραγγελιοληψίας και της αποστολής.

Athenscalling.gr: Θα μπορούσαμε να μιλάμε, ώρες ατελείωτες αν είχαμε εικόνα, όμως το κείμενο όσο ενδιαφέρον και αν είναι, θα έλεγα ότι κουράζει, έτσι σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σταματήσω να σε ρωτάω και θα ήθελα να μας πείς εσύ, κάτι που τυχόν λησμονήθηκε στα όσα είπαμε, κάτι για τα μελλοντικά σου σχέδια ή ό,τι άλλο εσύ επιθυμείς .

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Νομίζω ότι κάλυψα σχεδόν τα πάντα από αυτά που θα ήθελα να πω. Μερικές σκέψεις για το μέλλον είναι η μεγαλύτερη εμπλοκή μας με την Ελληνική σκηνή κόμικς. Φέτος θα βγούν σύνολο 7 εκδόσεις από Έλληνες δημιουργούς, κάτι το οποίο μας χαροποιεί ιδιαίτερα! Και βέβαια, το κάθε κόμικς γίνεται με το βλέμμα στο εξωτερικό, δηλαδή με στόχο να εκδοθεί και από οίκους του εξωτερικού. Αυτό ήδη το έχουμε πετύχει με τη μετάφραση της Τετράς στα αγγλικά και την επικείμενη ανάρτησή της (τον Μάιο) στον ψηφιακό κατάλογο της Europe Comics που στόχο έχει την προβολή έργων σε εκδότες του εξωτερικού. Κάτι επίσης που μας έχει κινήσει το ενδιαφέρον (κυρίως μετά την επιτυχία της Τετράς) είναι η σύνδεσή μας με το μουσικόφιλο κοινό (που είναι ιδιαίτερα ευρύ). Ετοιμάζουμε τον Μάιο μια πρωτότυπη έκδοση όπου 10 Έλληνες Καλλιτέχνες θα εικονοποιήσουν (θα μεταφέρουν σε μορφή κόμικς) ελληνικά και ξένα τραγούδια! Η έκδοση θα συνοδεύεται και από συνεντεύξεις των καλλιτεχνών, αλλά και ενός πολύ γνωστού Έλληνα τραγουδοποιού! Γενικότερα, όραμά μας είναι να διευρύνουμε το αναγνωστικό κοινό των κόμικς και θεωρούμε ότι ένας τρόπος είναι συνδυάζοντας και άλλες τέχνες με την 9η τέχνη!

Athenscalling.gr: Λεωκράτη να είσαι καλά αγόρι μου και να ξέρεις ότι όσα εσύ λες δημιουργείς και εκδίδεις, όλα αυτά τα βλέπει Εκείνος και σίγουρα χαμογελά από την γειτονιά των Αγγέλων όπου βρίσκεται τώρα! Ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ, θα χαίρεται για τις δημιουργίες σου και θα αισθάνεται υπερήφανος για τον εγγονό του!

ΛΕΩΚΡΑΤΗΣ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑΣ: Το εύχομαι. Σας ευχαριστώ πολύ!

΄΄ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ΄΄ ΤΟ ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΣΤΟΑΣ!

 Ήταν κάποια Χριστούγεννα της δεκαετίας του΄60, όταν για πρώτη φορά είχα συναντήσει τον αείμνηστο, δημοσιογράφο, συγγραφέα, ποιητή και εκδότη τον ΣΤΕΛΙΟ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑ, παππού του ΛΕΩΚΡΑΤΗ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑ!

Τον είχα συναντήσει σε ένα στενόμακρο χώρο μικρού εμβαδού, δηλαδή στα γραφεία διάθεσης των εκδόσεών του, εντός της στοάς του κτιρίου επί της οδού Λέκκα 22, στο κέντρο της Αθήνας, εκεί που κατοικούσαν όλοι οι χάρτινοι ήρωες, που εκείνος και οι συνεργάτες του είχαν δημιουργήσει!

Τότε λοιπόν μεγάλη εντύπωση μου είχε δημιουργήσει, εκείνο το λογότυπο του περιοδικού Ο ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ που ήτανε φιλοτεχνημένο δεξιά και αριστερά, επάνω στις μαρμάρινες πλάκες, στο [Π] της εισόδου που οδηγούσε στη στοά του κτιρίου!

Το εν λόγω λογότυπο παρέμεινε, όπως ήταν ζωγραφισμένο, για αρκετά χρόνια επάνω στις μαρμάρινες πλάκες της εισόδου, παρότι τα γραφεία του περιοδικού  είχανε μετακομίσει στη Λ.Συγγρού!

Δυστυχώς σήμερα εάν περάσετε από Λέκκα 22, θα διαπιστώσετε ότι εκείνο το ιστορικό λογότυπο, δεν είναι πλέον ζωγραφισμένο στις μαρμάρινες πλάκες, στην είσοδο της στοάς!

Αν μπείτε δε στο κόπο, να ρωτήσετε κάποιον εκεί, τι έγινε με το λογότυπο θα σας απαντήσει, ότι καθαρίστηκαν οι μαρμάρινες πλάκες της εισόδου της στοάς και μαζί με αυτές και εκείνο το ζωγραφισμένο λογότυπο!

Ήταν ένα ακόμη στοιχείο του κοινωνικοπολιτικού βίου αυτής της χώρας που είχε χαθεί.  Ένα χρωματιστό λογότυπο που είχε τη δική του μεγάλη ιστορία!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back